Fri frakt över 500kr     Fria Returer

Vanliga frågor

Hur lång är leveranstiden?
Leveranstiden är normalt mellan 2 – 5 arbetsdagar. Om din leverans på grund av speciella omständigheter skulle bli försenad så kommer vi alltid att meddela dig som kund om när din vara kommer att levereras.

Vad kostar frakten?
Vid beställningar under 500 kr tillkommer en fraktavgift på 39 kr. Vid beställningar över 500 kr debiteras ingen frakt.

Kan jag ändra eller avbeställa en order?
Om du upptäcker ett fel i din order eller om du vill göra en avbeställning, kontakta kundtjänst på 0480-23440 eller support@sportmoments.se så snart som möjligt. Om din vara redan har skickats kan vi inte göra ändringar i din order. Däremot kan du alltid returnera en felaktig beställning.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse?
En orderbekräftelse skickas automatiskt ut till din angivna e-postadress efter att vi har mottagit din beställning. Ibland kan inställningarna i din e-post medföra att denna automatiska bekräftelse hamnar i skräpposten. Kontrollera därför alltid din skräppost först, skulle du fortfarande inte ha fått någon orderbekräftelse, kontakta kundtjänst på 0480-23440 eller support@sportmoments.se.

Hur returnerar jag en vara?
Är du inte nöjd med din vara och vill returnera den, skicka ett mail till retur@sportmoments.se så skickar vi en retursedel till dig via e-post. Har du inte möjlighet att själv skriva ut din retursedel, nämn detta i ditt mail så skickar vi istället ut en retursedel via post till din angivna leveransadress.

När du returnerar en vara är det mycket viktigt att varan returneras i en oskadad originalförpackning och att alla eventuella lappar och manualer också skickas med. Använd inte originalförpackningen som yttre emballage för då skadas originalförpackningen. Förpacka din retur väl. Om varan inte är oanvänd och i nyskick så godkänns inte returen. Vi kommer då att återsända varan till dig och debitera fraktkostnad för detta. Du får inte tejpa, klistra fast returfraktsedel eller dylikt direkt på originalförpackningen för då skadas den.

Efter att vi mottagit och kontrollerat din returnerade din vara så kommer vi att återbetala dig så snart som möjligt, men alltid inom 14 dagar från att vi mottagit din retur. Återbetalningen kommer att ske via det betalningsalternativ som ni använde vid köptillfället.

Jag har inte fått min beställning.
Kontakta kundtjänst på 0480-23440 eller support@sportmoments.se så hjälper vi dig.

Min vara var skadad när jag fick den, vad gör jag?
Om din vara har skadats under leveransen, dokumentera skadorna och kontakta sedan kundtjänst på 0480-23440 eller support@sportmoments.se så hjälper vi dig med returen. Om du upptäcker ett fel på din vara vid ett senare tillfälle har du enligt svensk lag möjlighet att reklamera en vara i upp till 3 år efter köpet. Reklamationsrätten gäller fel som kan härledas till produktionen av varan och gäller alltså inte normalt slitage eller åldrande av produkt. En reklamation skall göras så snart som möjligt efter att felet upptäckts.

Hur kommer jag i kontakt med kundtjänst?
Kundtjänst når du på 0480-23440 mellan 9-16 på helgfria vardagar eller på support@sportmoments.se.